Попри широкий асортимент варіацій автоматичних коробок, автомобілі на механіці продовжують купуватись. І не малих обсягів. Безперечно, авто з механічною коробкою передач має свій шарм (особливо після перегляду “Форсажу” :-) ), хтось любить відчувати передачі і повністю їх контролювати самостійно. Але ми знаємо, що деякі автовласники не хочуть переходити з механіки на автомат лише тому, що вірять у міфи щодо останньої. В Інтернеті можна виявити купу злощасної інформації з приводу АКПП. Хто її пише – невідомо. Можливо, аматори МКПП. Але ми тут, щоб розвіяти найпопулярніші міфи. Поїхали!
Авто з АКПП дуже ненажерливі
Твердження не можна назвати міфом. Як мінімум, тому, щоб порівняти витрати палива, необхідно зіставити два авто з однаковими технічними характеристиками та манерою експлуатації.
По-перше, під поняттям автомата може бути певний вид коробки. Це і варіатор, і робот, і класика із гідротрансформатором на борту. І кожна варіація має свої технічні нюанси та відповідно свою витрату. Наприклад, робот - це звичайна механіка з доповненими модулями, що управляють, які тиснуть зчеплення.
По-друге, хтось стабільно їде 60 км/год, а хтось ганяє від одного світлофора до другого. Так у цьому випадку не має значення вигляд коробки. Логічно, що при повільній та плавній їзді споживання палива буде меншим.
Може, вся суть у тому, що механікою, як правило, комплектуються економічніші класи автомобілів? І тоді порівнювати витрати бензину безглуздо, адже тут потрібно порівнювати потужність двигуна.
Хай там як, є популярна думка, що АКПП на 10% більше їсть палива, ніж механіка. Сперечатись не будемо, у деяких ситуаціях це правда. Але бувають моменти, коли витрата з механікою ідентична.
На механіці найкращий розгін
Величезне значення має стаж водія. Якщо за кермом професіонал, який здатний швидко перемикати передачі, міф цілком виправданий. Але таких водіїв на дорозі – одиниці.
Факт: сучасні автоматичні коробки здатні перемикати передачу менше, ніж за одну секунду. А тепер порівняємо. Яка ймовірність того, що водій за одну секунду вичавлює зчеплення, вимикає одну передачу і включає іншу? Фактично, нульова. Тому в 9 випадках із 10 авто з автоматом обжене механіку під час розгону.
АКПП взагалі ненадійна
Чи буде надійна механіка, якщо їхати бездоріжжям, у бруді, дрифтувати і повністю порушувати правила експлуатації? Сумнівно. Твердження про ненадійність АКПП – міф. Тому, що все відносно. Хтось їде на позашляховику снігом, болотом і вбиває автомат через 1 км. А хтось катається вже 200 000 км та коробці хоч би хни. Велике значення має догляд за коробкою, своєчасність технічного обслуговування. Якщо його не буде, то жодна коробка не виживе.
Взимку АКПП марна
Тут є частка правди. Тому, що взимку авто з автоматом на борту важче розкачати, перемикаючись уперед-назад.
Але у більшості АКПП, особливо сучасних, є зимовий режим, який допомагає набагато легше пересуватися ожеледицею. Також важливо відзначити, що авто з автоматом передача завжди у включеному режимі, на відміну від МКПП, коли в нейтральному положенні під'їжджаєте до світлофора або просто повільно перемикаєте передачу. Той, хто знає про що мова, зрозуміють, наскільки важливий безперервний момент колеса.
Не можна буксирувати авто з АКПП. Тільки евакуатор
Існує думка, що якщо буксирувати авто з АКПП, то частина її деталей вийде з ладу. Думка досить спірна, але частково правдива.
Коробці необхідний гідравлічний тиск, який створює насос у тандемі з працюючим двигуном. Без цього деталі коробки не здатні працювати. Це свідчить, що ризик поламання муфти під час буксирування мінімальний. Але. Крім тиску насос сприяє пересування олії з усіх деталей. І якщо він вийде з ладу під час буксирування, то справді ламань важливих компонентів не уникнути.
Однак, якщо вийде підняти над землею вісь, то буксирування пройде без проблем. Коробка навіть не зрозуміє, що було зроблено буксирування. Крім того, перед буксируванням необхідно ознайомитись з інструкцією від виробника. Деякі автовиробники рекомендують перед буксируванням додати рідину в АКПП і дотримуватись певного швидкісного режиму, щоб мінімізувати ризики. Зазначимо, деякі автовиробники вказують, що буксирувати авто не можна і в цьому випадку, дійсно, евакуатор - оптимальний варіант.
Якщо ви вирішили буксирувати авто, обов'язково перейдіть з режиму паркінгу в нейтралку. Інакше проблем не уникнути.
Під час зупинки АКПП слід переводити на нейтралку
Все ще думаєте, що при зупинці на світлофорі потрібно обов'язково вставати на нейтралку через побоювання швидкого зношування муфти? Це не більше ніж міф. Можливо, перші АКПП і вимагали цього, але сучасні агрегати досить розумні. Дійсно, автоматична коробка передач не розуміє, що перед вами червоне світло світлофора - вона працює по обмеженому колу дій. Але існує зв'язок педалі гальма та АКПП. Вона розуміє, що натискається педаль і здатна самостійно вийти в нейтральний режим без додаткових натискань і смикання важеля.
Факт: компоненти АКПП набагато швидше вийдуть з ладу при перемиканні режимів з D на N, ніж у постійному режимі Drive під час гальмування на світлофорах або простоях у пробці.
АКПП неремонтопридатна
Один з найбезглуздіших міфів з думкою, що коробку не можна відремонтувати, а потрібна лише заміна всього агрегату, яка коштує значних сум.
Будь-яка АКПП, незалежно від її року випуску та модифікації, підлягає ремонту. Можливий ремонт гідротрансформатора, гідроблоку, заміна розхідників, сальників, олії та інших багатьох знімних компонентів. Єдине "АЛЕ" - це деталі, які не мають сенсу або дуже дорого ремонтувати, простіше замінити. Той самий гідроблок, наприклад.
У кожному місті є СТО по ремонту АКПП, де можна отримати послуги. Інше питання у компетентності майстрів. Нерідко майстри перестрахування, розуміючи, що ремонт певної складності їм не під силу. І тому можуть стверджувати необхідність повної заміни коробки. Але знайте, що це є нераціональним і є сенс проконсультуватися з іншими фахівцями.
Заміна АКПП рекомендована лише у кількох випадках.
- Коли ремонт обійдеться дорожче, ніж заміна (наприклад, після серйозної ДТП);
- Коли коробка неремонтопридатна.
- В інших випадках завжди можна відновити автомат і це обійдеться в рази дешевше, ніж його повна заміна.
Масляне голодування АКПП
З незрозумілих причин існує думка, що масляний помпа працює від виходу ГДТ (гідротрансформатора). Однак насправді привід маслонасоса з'єднується з корпусом ГДТ. Тому тиск у систему нагнітається одразу, як двигун починає обертатися. Олія прокачується в системі за будь-яких режимів і голодування виключено.
Авто з АКПП на борту не гальмує двигуном
Таке було тільки з першими моделями АКПП, що випускалися у минулому столітті, коли ГДТ не мав функції блокування. Тепер будь-яка автоматична коробка передач, навіть ті моделі, які не мають ЕБУ, випускаються з гідротрансформатором, що самоблокується. У цьому режимі статор ГДТ та ротор з'єднані через фрикційне зчеплення. А момент від двигуна передається на планетарну передачу АКПП, минаючи гідравлічну передачу. Це значно підвищує коефіцієнт корисної дії коробки.
Рекомендується примусово перемикати АКПП на знижену швидкість при тривалому спуску педалі газу.
Заміна олії АКПП потрібна часто, і це дорого
Це відвертий міф, який ми не рекомендуємо вірити. Заміна олії АКПП дійсно потрібна, але вона потрібна рідко. Деякі виробники взагалі вказують, що масло залито на весь термін експлуатації, під яким мається на увазі експлуатація авто протягом 5 років.

В інших випадках заміна необхідна не частіше 30 000 км. Винятком стає агресивна манера водіння, таксі, участь у перегонах. Якщо дотримуватись правил експлуатації, то заміна трансмісійної рідини може знадобитися і через 60, і через 80 тисяч кілометрів пробігу в залежності від коробки. Докладніше про те, як часто треба міняти олію в АКПП.
Проте рекомендується систематично перевіряти якість олії. Це можна зробити самостійно за допомогою щупа. І не забувайте своєчасно проходити технічне обслуговування із заміною фільтра, прокладки та інших розхідників.
На завершення
Невідомо, хто вигадує міфи про АКПП. Але відомо, що не слід у них вірити. У разі виникнення будь-яких питань щодо коробки автомата або її обслуговування, краще задайте їх фахівцям на СТО. Так ви отримаєте правдиву відповідь і позбавитеся будь-яких сумнівів. Тим більше що консультація безплатна.
